Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Melyik a legeredményesebb diétás étrend hosszútávon ?

2021.10.15

diétás ételek

 

 

 

 

 

 

 

A dietetikusok szerint a mediterrán étrend nemcsak fogyaszt, de gyógyítja is a tested!

Nem véletlen, hogy a mediterrán étrend az egyik legnépszerűbb táplálkozási mód. Az a nagy előnye, hogy ezzel az egészség és a karcsúság megőrzésére alkalmas étrenddel úgy diétázhat az ember, hogy közben még koplalnia sem kell.

A táplálkozási szakemberek szerint hosszú távon nagyon eredményes a mediterrán diéta követése, hiszen az összes diéta közül ez a legkönnyebben betartható módszer, amihez párosul az egészséges diétás receptek gyűjteménye.  Sőt ezek az egészséges ételek a szív- és cukorbetegek, valamint a magas vérnyomással küszködők számára is a legjobb választás, mivel a vérnyomás szabályozásában is hasznosnak találták ezeket az étkeket.

Nézzük meg, miből is tevődik össze a mediterrán diéta

A mediterrán diéta a Földközi-tenger országainak gasztronómiájából alakult ki. Főleg a hagyományos, egészséges olasz, görög, spanyol és francia ételekre alapoz. Akik ezt az étrendet követik rengeteg gyümölcsöt, zöldséget, hüvelyest, teljes kiőrlésű gabonaféléket, olajos magvakat, fűszereket, extra szűz olívaolajat, illetve halféléket fogyasztanak. 

Baromfit, tojást, sajtot és görög vagy natúr joghurtot, néha vörös húsokat pedig heti pár alkalommal vesznek magukhoz. Havonta egy-két alkalommal megengedett a vörös bor és a cukros desszertek fogyasztása.

A cukrozott ételek, a cukros üdítők, a feldolgozott és tartósított élelmiszerek, valamint a finomított lisztből készült termékek a mediterrán étrend tiltólistáján vannak.

Tíz kiló mínusz egy év  alatt? Lehetséges!

Ez az étrend napi három étkezést ír elő, mellyel és egy év alatt 10 kilót adhatsz le. A leghatékonyabb diétás étrend fogyáshoz sikeressége abban rejlik, hogy könnyen betartható, családbarát és azoknak is fontos lehet, akik nemcsak az egészségükért szeretnének tenni, de a pluszkilóktól is szeretnének megszabadulni.

Ennek az étrendnek a hatékonyságát majmokon végzett kutatások is bebizonyították. A mediterrán étrenden élő emlősök egy csoportja nemcsak kevesebb kalóriát vitt be a szervezetükbe, de a testzsírszázalékuk is alacsonyabb lett, mint azok a majmok, akik a nyugati étrend szerint táplálkoztak pl.

  • bő olajban sült ételeket,
  • vörös húsokat,
  • cukrozott élelmiszereket fogyasztottak.

Ez a hét hónapig tartó kísérlet azt bizonyította be, hogy a nyugati étrendhez képest a mediterrán diéta alkalmazása megóvhat a túlevéstől, a zsírmáj kialakulástól és a prediabétesztől is. A tápanyagokban, vitaminokban, ásványi anyagokban, antioxidánsokban gazdag étrend pedig számtalan módon segíti a szervezeted. Kattints és tudd meg, hogy mi a protein?!

 

otthoni-edzes.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Azoknál, akik a mediterrán életmódra álltak át - a tudományos kutatások is bebizonyították - hogy jóval alacsonyabb a szív- és érrendszeri betegségek megjelenése, a táplálékok antioxidáns-tartalma jelentős, valamint így csökkenthető a daganatos megbetegedések kialakulásának a kockázata is.

Próbáld ki az egynapos mintaétrendet!

Reggelire: olívaolajon megsütött tükörtojás teljes kiőrlésű kenyérrel, grillezett paradicsommal, valamint avokádóval.

Ebédre: zöldsaláta teljes kiőrlésű tortilla humusszal, kiegészítve koktélparadicsommal és balzsamecettel.

Vacsorára: készítsd el kedvenc pizzádat például grillezett zöldségekkel, paradicsomszósszal, csirkemellcsíkokkal, zsírszegény sajttal.

Ha pedig a diéta mellett mozogni is szeretnél, akkor próbáld ki a hatékony zsírégetés jól bevált módszerét.

Mire jó a kollagén kávé!